Mummy&Daddy

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 11, 2011

Injection on 11.10.11

Today ada  appointment SQQ untuk injection 6bulan..
sepatutnya injection ni perlu dibuat 10.09.11 (ngam-ngam 6bulan) tapi kakitangan klinik tersalah bagi date plak..before ni, dorng bagi 07.09.11,bermakna SQQ belum genap 6bulan..that date mummy ada bawak SQQ ke klinik jugak coz just follow app..so nurse terpaksa tukar date coz diorang xnak menanggung sebarang masalah jika terjadi apa-apa pada SQQ hanya kerana 3hari yang tidak mencukupi untuk mendapatkan suntikkan tu..maknanya bayi perlu berusia genap 6bulan atau lebih..


PERBUALAN ANTARA MUMMY & NURSE PADA 07.09.11:

nurse : dik,baby u ni xcukup 6bulan lagi,so xboleh suntik ni
mummy : owh,that y lah saya pun hairan jugak nape buat app untuk suntik before genap 6bulan
nurse : siapa yang buat appointment dgn u ni
mummy : erm,ada nurse yang pakai baju biru tu,dia SISTER kan dlm klinik ni
nurse : a ah,aik SISTER pun xpandai kira hari ke..macamana ni..
mummy : itu lah saya hairan..bila saya tanya dia cakap ok je..so saya fikir dia lebih arif,
xberani lah saya nak menidakkan ia
nurse : ok,kalau macam tu saya tukar date app lah ye.kami xberani nak inject baby u ni coz xcukup 6bulan..kang kalau kami inject jugak something happened ngan baby u,nant u SAMAN kami
mummy : owh ok..baguslah kalau macam tu..so bila date tu??
nurse : 11.10.11 hari Selasa ok x?
mummy : saya ok je janji baby saya dapat suntikkan tu
nurse : dik,kami mintak maaf dari pihak SISTER tu ye..kami harap xmenyusahkan adik kena datang hari ni & nanti kena datang lagi..
mummy : ok no problem..
nurse : terima kasih dik..
mummy : sama-sama
p/s:mummy cool je time ni cam cool fever tu

Ini bermakna ada juga kakitangan yang buat keje sambil lewa..
ini soal NYAWA ok..so next time perlu lebih berhati-hati dan fokus pada apa yang perlu kamu buat OK..lebih-lebih lagi kakitangan tu bukan nurse biasa tapi nurse luar biasa dari nurse biasa coz kalau diikutkan hirarki (betulkah ejaan tu) kakitangan ni berpangkat SISTER dlm senarai kakitangan di klinik tu..that means dia adalah ketua pada kakitangan dalam klinik tu...abaikan bebelan mummy yang sedikit emo..



before ke klinik kita buat senaman dulu

Thanx to daddy coz temankan mummy bawak SQQ gi klinik...
kalau xjenuh mummy dukung SQQ yang dah berat godang skarang ni..
then bila atas dukung langsung xnak duduk diam..asyik berpusing-pusing macam gasing je..

 
ondaway,macam makcik-makcik


result hari ini

 
Lepas timbang & ukur kami perlu tggu turn utk berjumpa dgn nurse plak..
so time menunggu tu banyak benda yang SQQ buat..last skali mummy dah penat layan
 karenah & dukung SQQ mummy baringkan di sofa menunggu..

sedang menunggu giliran ke-1055,now 1021..steady


sudah mula bosan


tabiat kalau sudah bosan, lapar & mengantuk


"mummy bagi i susu sikit"

 
akhirnya....zzZZZZzzzz

 
syoooooknya, lena dibuai mimpi


tembamnya nomey..ish ish cam bibir mummy plak


zzZZZzzzz..booommm meletup pun sure xsedar

Sedang SQQ melayan tido tiba-tiba:

"satu kosong lima lima bilik 1"

Ok dah tiba giliran SQQ..mummy angkat SQQ yang syok tido..
bila dah masuk dlm bilik 1, SQQ automatik buka mata luas-luas
sambil mengeliat panjang...sian bayi mummy tido yang terganggu..
tapi xpe,nant u sambung tido kat taska ..
bila jumpa nurse bla bla bla......
dah..

Kami kena tunggu turn utk inject plak..sementara tu mummy kol
daddy suruh masuk ke dalam if nak tengok SQQ kena inject, daddy masuk..
after 7minit:

"satu kosong lima lima bilik 3"

 
daddy sempat snap dis moment, tq daddy


Masa nurse inject SQQ nangis kuat,bila daddy panggil & agah-agah
SQQ terus diam & tersenyum..mummy & daddy tahu SQQ kuat..
alah setakat kena inject xsakit lah..cam kena gigit semut je..then hilang sakit tu...
hihihi...
SQQ gudboy & strongboy

Dah settle
*mummy & daddy anto SQQ ke taska
*daddy anto mummy ke tempat keje..
*daddy anto diri daddy sendiri plak..kehkehkeh

Next app 13.12.2011 on Tuesday



 
"Kami Sayang SQQ"

2 comments:

  1. memang memang..kadang yang pangkat lagi atas dorg cam lupa kot..dah tu prnah jugak kena cam kau. tapi aku cool jugak!! ahahahah

    ReplyDelete
  2. tu lah pasal..nasib hari tu aku on leave..aku relax je..klu aku keje mau gak aku berangin kat situ coz terkejar-kejar nk msk keje lak..hehehe..

    ReplyDelete